نحوه ایجاد نقشه سفر مشتری

طبق گفته Salesforce ، ۸۰٪ از بازاریابان دارای رتبه بالا می گویند که مسافرت منسجم مشتری برای موفقیت کاملاً مهم است. این بازاریابان می فهمند که چگونه یک نقشه سفر مشتری یا کاربر می تواند روند کار را ساده تر انجام داده و تجارب مداوم با یک برند را به مشتریان ارائه دهد. در حالت ایده آل ، یک نقشه سفر مشتری ، سفر مشتری آنلاین را به روشی قابل دسترسی برای بازاریاب های دیجیتال تبدیل می کند تا از این مزیت استفاده کنند.

دیجیتال

نقشه سفر مشتری به اثبات رسیده است که در شرکتها چنان مؤثر است که گروه گارتنر پیش بینی می کند ۶۰٪ سازمانهای بزرگ دارای توانایی نقشه برداری سفرهای داخلی در سال ۲۰۱۸ باشند. درصورتی که این درصد از سازمانهای بزرگ اهمیت نقشه سفر مشتری را درک کنند. ، وقت آن است که دیگر بازاریابان دیجیتال حرفه ای شروع به در نظر گرفتن ایجاد خود کنند.

برای ساده کردن تجربه مشتری خود و در طول تجربه آنلاین خود به طور مداوم در دسترس مصرف کنندگان باشید ، در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید یک نقشه سفر به مشتری در کلاس بهترین برای مارک شخصی خود ایجاد کنید.

نقشه سفر مشتری چیست؟

نقشه سفر مشتری “نمایش تصویری از تجربیاتی است که مشتریان با شما دارند.” در طول تجربه خود با نام تجاری شما ، مشتری به احتمال زیاد با نام های مختلفی از مارک شما در چندین سیستم عامل درگیر می شود یا به آنها یادآوری می شود. نقشه سفر مشتری به برند شما کمک می کند تا روایت ساده ای از تجربه مشتری را در کل قیف فروش آنلاین ارائه دهد.

اگرچه به نظر می رسد سفر از اولین تعامل به سمت فروش بسیار ساده است ، اما چیزی نیست. مشتری با تبلیغات بی شماری ، خبرنامه ها و محتوای رقابتی روزانه بمباران می شود. این مسئله سفر آنها را با نام تجاری شما پیچیده می کند و یک نقشه سفر خوب مشتری راه حل شما برای آسان تر کردن این تجربه است.

راه حل

مشتریان می توانند با نام تجاری شما به روش های بی شماری در منظر دیجیتال مدرن ارتباط برقرار کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

     

  • خواندن پست وبلاگ مارک تجاری
  •  

  • دسترسی به وب سایت خود از سیستم عامل موتور جستجو
  •  

  • مارک تجاری خود را در کانالهای مختلف رسانه های اجتماعی دنبال کنید

با ایجاد یک تجسم واضح از هر روش ممکن که مشتری بتواند با مارکت شما ارتباط برقرار کرده و با آن ارتباط برقرار کند ، نقشه سفر مشتری می تواند به شما کمک کند تا ضمن افزایش تبدیل و درآمد ، مشتریان را درگیر نگه دارید.

چرا نقشه سفر مشتری ایجاد می کنید؟

براساس یافته های SiriusDecactions ، ۶۷٪ از سفر خریدار مدرن اکنون بصورت آنلاین انجام می شود. با سفر بیشتر سفرهای دیجیتالی ، بسیار ضروری است که بازاریابان دیجیتالی دقیقاً بدانند مشتری در هنگام تعامل با برند شما در حالی که به طور مرتب محتوای قابل دسترسی و باکیفیت را در اختیار شما قرار می دهد ، است.

با داشتن یک نقشه کارآمد در سفر مشتری ، بازاریابان دیجیتال درک متفاوتی از چگونگی تعامل مشتریان با مشاغل خود در حالی که دسترسی به بینش مفید در مورد کانالهایی که برای تبدیل بیشتر منجر به چشم اندازها و آینده نگری به مشتریان وفادار هستند ، درک بهتری خواهند داشت.

رفته است روزهایی که محصولات با سنتی با داشتن ویژگی های خاص به بازار عرضه می شوند. خریداران مدرن به طور کلی به برند علاقه مند هستند ، چگونه شخصاً با آنها درگیر می شوند و مهمتر از همه این که چگونه پیشنهاد می تواند مشکلی را که با آن روبرو هستند حل کند. یک نقشه سفر ساده مشتری ، به روشن شدن چگونگی تأثیرگذاری بازاریاب های دیجیتال با ارائه اطلاعات کمک می کند و آنها را درگیر و اختصاص داده شده برای تکمیل خرید می کند.

مشکلی

چگونه شروع کنیم

اکنون که می فهمید نقشه سفر مشتری چیست و چگونه می تواند تلاشهای دیجیتال مارکتینگ خود را به سطح بعدی برساند ، بیایید به نحوه ترسیم سفر مشتری آنلاین خود بپردازیم. سفر مشتری شما پیچیده است ، بنابراین کار نقشه سفر مشتری این است که آن را تا حد ممکن متمرکز و ساده تر کنید.

مرحله ۱: برای تعریف روند خرید از قیف فروش خود استفاده کنید

در حالت ایده آل ، مارک شما قبلاً یک قیف فروش آنلاین ایجاد کرده است که نشان می دهد چگونه حرکت از طریق محتوا و استراتژی های بازاریابی شما انجام می شود تا در نهایت خرید انجام شود. این اطلاعات یک راهنما را در رابطه با تعداد لمس های بالقوه مشتری با نام تجاری و محتوای شما و نحوه تغذیه هر تعامل به حالت بعدی به شما ارائه می دهد.

مرحله ۲: مانند مشتری فکر کنید

صرف نظر از افزایش گسترده داده های مشتری ، فکر کردن مانند مشتری سخت است. هر چشم انداز یک انسان منحصر به فرد با نیازهای مختلف ، احساسات ، شخصیت ها ، مسئولیت ها و غیره است. بنابراین چگونه می توانید به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی ، درک کنید که مشتریان شما چگونه تصمیم می گیرند تا در نهایت به پایان قیف فروش خود برسند و محصول یا محصول خود را خریداری کنند.رودخانه؟

اگرچه قادر نخواهید بود مراحل بعدی چشم انداز را با دقت ۱۰۰٪ پیش بینی کنید ، می توانید اهداف خود را با مراحل مختلف قیف فروش خود هماهنگ کنید ، در حالی که خودتان مراحل را طی می کنید. این مراحل را در حالی که انواع مختلفی از لمس ها و ترکیب انتخاب ها را طی می کنید ، دنبال کنید. اگر بخشی از سفر خرید خود را مشاهده کردید که به نظر نمی رسد که مرحله بعدی طبیعی یا ارگانیک باشد ، این نکته را یادداشت کنید و بهینه سازی این مرحله را انجام دهید تا مشتری منطقی تر و ساده تر به مسافرت سفر کند.

اگر واقعاً می خواهید سفر مشتری خود را بهینه کنید ، رونوشت تماس های پشتیبانی و ایمیل را بررسی کنید تا روند خرید اشتباه پیدا کرده و قبل از حرکت به مرحله بعدی ، برای رفع این مشکلات کار کنید.

مشکلات

مرحله ۳: نقاط دیدنی تعامل با مشتری را توسعه دهید

به عبارت ساده ، touchpoints هر مکان دیجیتالی است که در آن مشتری می تواند به اطلاعات مربوط به نام تجاری شما دسترسی پیدا کند یا با وب سایت شما درگیر شود. به نوبه خود ، این نقاط لمسی برای تعامل و تبدیل در پایان کار چیزها نیز مهم هستند.

بسیاری از این لمس ها در مرحله دوم این فرآیند ردیابی می شوند. با این حال ، اکنون زمان رسم این نکات لمسی به صورت منطقی است. به عنوان مثال ، مشتری یک پست رسانه های اجتماعی را “دوست دارد” به حساب می آورد ، در حالی که کلیک بر روی پیوند از آن رسانه رسانه اجتماعی دیگری است. این قسمت های لمسی را به مناطق منطقی مانند “نقاط لمسی رسانه های اجتماعی” و “صفحه لمسی صفحه وب” گروه بندی کنید.

مرحله ۴: نقشه سفر مشتری خود را پیاده سازی کنید و تحقیقات انجام دهید

اولین چیزها ، اگرچه اول: نقشه سفر مشتری را بصری جذاب ایجاد کنید که برای همه اعضای لازم تیم قابل دسترسی باشد. یک طراح گرافیک می تواند به جمع آوری یافته ها و نقطه های لمسی شما در یک دنباله بصری قابل درک ، منطقی و زیبا کمک کند.

اکنون که شما هر نقطه لمسی ممکن را شناسایی کرده اید ، آنها را به توالی مناطق منطقی طبقه بندی کرده اید و نقشه سفر مشتری را تهیه کرده اید ، زمان آن رسیده است تا یافته های جدید خود را پیاده سازی کنید و ببینید که چگونه آنها به صورت دیجیتال کار می کنند.

اگر می خواهید ببینید که خریداران به طور مرتب از سفر مشتری خارج می شوند ، از سیستم عامل هایی مانند گوگل Analytics کمک شایانی خواهد کرد. اگر دقیقاً قبل از اتمام خرید ، متوجه الگوی هایی از قبیل عدم کلیک در خبرنامه یا رها مشتری شدید ، این نکات لمسی را آنالیز کرده و پیشرفت های لازم را انجام دهید.

چشم انداز هدفمند می خواهند که سفرشان به ساده ترین شکل ممکن انجام شود ، بنابراین شامل تعداد زیادی از لمس در مراحل خرید آنها ممکن است باعث شود تا آنها در تمام طول مسیر درگیر نشوند. در هنگام مرور نقشه سفر مشتری ، اطمینان حاصل کنید که سفر به آسانی امکان پذیر است تا ضمن تهیه محتوای شخصی و آموزشی مورد نیاز خود برای مشارکت ، آنها را در مراحل منطقی ایده آل نگه دارد.

مرحله ۵: به طور مرتب نقشه سفر مشتری خود را بهینه کنید

مانند اکثر جنبه های یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ، با توسعه فناوری و ورود سیستم عامل های جدید دیجیتال به چرخه خرید ، مسافرت آنلاین شما بطور مداوم تغییر می کند. با صرف وقت برای بررسی منظم نحوه حرکت مشتریان در چرخه خرید شما ، می توانید شکاف ها را شناسایی کرده و فرآیندی را برای ساده تر کردن تجربه مشتری توسعه دهید.

مطابق گزارش سفرنامه مشتری Aberdeen Group: راه را برای پیشبرد تبلیغات ۲۰۱۶ رهبری کنید ، سازمانها با تهیه ، اجرا و اجرای موفقیت آمیز نقشه سفر ، کاهش ۱۶٫۸٪ در اندازه چرخه فروش را تجربه می کنند. اگرچه روند ایجاد نقشه سفر مشتری می تواند تلاشی به موقع برای بازاریابان دیجیتال باشد ، اما ارزش بی نظیری را هم برای برند شما و هم برای مشتریان شما فراهم می کند.

نتیجه گیری

ارائه چشم انداز یک تجربه آنلاین ساده و لذت بخش به شما کمک می کند تا در حین پیشبرد فروش ، آنها را درگیر نگه دارید. با درک نیازها و ترجیحات مشتریان خود ، می توانید با تمرکز تحولات بازاریابی دیجیتالی خود در نقاط لمسی که بیشتر به کمک نیاز دارند ، بازدهی شخصی خود را افزایش دهید. خودتان را قادر کنید تا تجربیات مشتری سازگار را ایجاد کنید که استراتژی های بازاریابی دیجیتالی خود را با محتوای دیجیتالی با کیفیت بالا و مطلوبی که مشتریان شما از بهترین سازمان در کلاس شما انتظار دارند ، ایجاد کنید.