از مصرف میوه و سبزی غفلت نکنید | سبزیجات

از مصرف میوه و سبزی غافل نشید

ما راه کارای زیر رو واسه افزایش وعده های مصرفی میوه و سبزی پیشنهاد می کنیم.

۱– وعده اصلی غذای خود رو با سبزیجات شروع کنین: قبل اینکه غذای اصلی رو در بشقاب بذارین، سالاد، سبزیجات یا کاهو بخورین. پس از صرف سبزی یا سالاد به سراغ غذای اصلی برید. از اونجایی که در زمان گرسنگی خوردن غذا رو با سبزیجات شروع می کنین، پس شایدً سبزی و سالاد بیشتری می خورین.

۲– سالاد مخصوص درست کنین: یه بسته ۲۵۰ گرمی کاهو، کمی بیشتر از یه وعده غذایی حجم داره. یه گوجه فرنگی متوسط، یه سیب متوسط و یه چهارم فنجون کشمش به اون اضافه کنین تا ارزش غذایی اون بیشتر شه.

۳– به کار گیری سبزیجات رو واسه خود آسون کنین: اگه فرصت کافی واسه تمیز کردن و خرد کردن سبزیجات ندارین، اونا رو به صورت آماده جفت و جور کنین. نگران اختلاف قیمت اون نباشین.

این اختلاف قیمت بسیار کمتر از بهاییه که در اثر نخوردن سبزیجات و از دست دادن سلامتی خود واسه خرید دارو پرداخت می کنین. می تونین در جفت و جور سالاد از میوه های کمپوت شده استفاده کنین. هم اینکه می تونین میوه ها رو خشک کنین و در همه فصول سال مورد استفاده بذارین.

۴– از نوشیدنیا استفاده کنین: هر چند که نوشیدن آب میوه به اندازه خوردن میوه تازه، فیبر غذایی رو به بدن نمیرسونه، ولی بازم راه خوبی واسه رسانیدن ویتامینا به بدنه. می تونین طبق ذائقه خود میوه های جور واجور رو به همراه ماست یا شیر در مخلوط کن ریخته و یه عصرانه درست کنین.

۵– از سبزیجات در پیتزا استفاده کنین. پیتزای گوشت رو از یاد ببرین. به جای اون پیتزای سبزیجات سفارش بدین. اینطوری در هر قطعه پیتزا سبزیجات تنوری میل می کنین.

۶– اونا رو در غذا مخفی کنین: شما می تونین هویج خرد شده رو به مایه ماکارونی و یا لازانیا اضافه کنین. از پوره سیب زمینی واسه غلیظ کردن سوپ استفاده کنین و به این شکل مصرف سبزیجات رو زیاد کنین.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *