از مغز خود محافظت کنید | بیماری

: مصرف مواد غذایی ناسالم و داشتن عادتای غذایی، جسمی و روانی بد، کم کم منتهی به آسیب رسیدن به بخشایی از مغز می شن. این روند اونقدر کنه و خاموش پیش میره که در روند عادی زندگی، کمتر متوجه اون میشیم، اما اثرات اون بر زندگی ما، داغون کننده و بدیش اینه پایدار هستن.

واسه پیشگیری از این آسیبا و روشن کردن راه در جهتی مثبت و موثر واسه بهبود سلامت و کارکرد مغز، تکنیکا و روشای خیلی از طرف متخصصین پیشنهاد شده. در این مقاله کوتاه، به سه نکته موثر اشاره شده که شما رو به مطالعه اونا پیشنهاد می کنیم.

هفت ساعت خواب در شبونه روز

: از مغز خود مراقبت کنین

بدن ما در طول یه شبونه روز به صورت میانگین به هفت ساعت خواب نیاز داره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که خواب زیادتر از اندازه می تونه به اندازه کم خوابی به بدن و مغز ما آسیب بزنه.

محققان در بوستون، در تحقیقی ۲۰ ساله روی ۱۵ هزار نفر، به این نتیجه رسیدن خوابیدن دو ساعت بیشتر یا کمتر از ۷ ساعت در شبونه روز، عمر مغز رو تا دو سال کم می کنه. این نتیجه با کمک تستای حافظه از افراد مورد مطالعه انجام شده. یافته های این تحقیق نشون داد عمر مغز آدمایی که طبق عادت بیشتر از دو ساعت بالاتر از زمان متوسط خواب، استراحت می کردن، تا دو سال کمتر از بقیه افراد بوده.

غرغره کردن لیموناد

یافته های یه تحقیق نشون داده مایعات شیرین به مغز ما در تصمیم گیریا انرژی دوبرابر میده. اما در مقابل، باید اشاره کنیم که شما مجبور نیستین به خاطر بهبود روند اراده کردن، مصرف شکلای جور واجور شربت رو به عادت تبدیل کنین. تحقیقاتی در دانشگاه جورجیا نشون داده علم آموزانی که در دوره امتحانات، مایعات شیرینی مثل لیموناد رو خورده بودن، یافته های بهتری در امتحانات گرفتن. پروفسور لئونارد مارتین، از محققین این پروژه عقیده داره که شکر موجود در این مایعات به افزایش انرژی و توان ذهنی کمک می کنه. البته این تاثیر فقط با غرغره کردن این مایعات هم بدست میاد و احتیاجی به قورت دادن این حجم از شکر نیس.

مصرف کمتر کره و چربیای مشابه

چربیایی مانند روغن باقیمونده در پاپ کرن و چربی موجود در شکلات ریخته شده روی پیراشکی یا دونات، مشابه هستن. این نوع چربی، شامل مقادیر زیادی کلسترول بد (LDL) و مواد شیمیایی داغون کننده واسه مغزه. یافته های تحقیقی در دانشگاه مینه سوتا ثابت کرده که این نوع چربی، جانشین توده های پروتئین در مغز شده و از عوامل بروز مریضی فراموشی است.

نکات و تکنیکای فوق خواب کافی، اثرات مایعات شیرین و کاهش مصرف چربیای غیرمفید رو واسه بهبود کارکرد و عمر مغز پیشنهاد می کنه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که سلامت مغز، در آخر به سلامت بدن و افزایش عمر افراد کمک زیادی می کنه.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *