چگونه به دانش آموزان کمک کنیم که خودآموزان خودمحور باشند

نحوه یادگیری مردم در حال تغییر است.

شرکت ها اکنون می خواهند افرادی را که برای آینده دیجیتالی آماده شده اند ، استخدام کنند. مهارت بودن کافی نیست ، زیرا کارکنان باید به اندازه کافی با انگیزه و چابک باشند تا بدون توجه به صنعت ، با یک چشم انداز که به سرعت در حال تغییر است سازگار شوند. کارفرمایان افرادی را می خواهند که رویکردی فعال در یادگیری خودمحور دارند.

دیجیتال

یادگیری نباید صرفاً به خاطر سپردن مطالب و استفاده مجدد از آن باشد. درعوض ، یادگیری واقعی باید طبیعی باشد ، بنابراین ، دانش آموزان در تلاش برای کسب دانش بیشتر خود انگیزه می گیرند.
دانش آموز

آموزش عالی مکانی ایده آل برای پرورش عشق به یادگیری است ، جایی که مربیان می توانند خودشان را هدایت کنند ، نه تنها به عنوان یک روش مطالعه بلکه به عنوان یک مهارت حیاتی برای آینده.

دانش آموزان آموزش عالی باید مستقل تر باشند

مطالعات نشان می دهد که فارغ التحصیلان برای دنیای واقعی آماده نیستند ، زیرا ۸۷٪ احساس می کنند که زودتر از فارغ التحصیلی آماده هستند تا در دنیای کار علامت گذاری کنند ، اما فقط نیمی از مدیران استخدام کننده با آنها موافق هستند.

استخدام

مهارت های کلیدی مانند ارتباطات ، کار گروهی و رهبری در دانش آموختگان به حدی رایج نبوده که باعث نگرانی ها در مورد آماده سازی کافی این نسل نشده است.

با تبدیل شدن به دنیای دیجیتال ، کارگران باید در کار مستقل و بهتر در مدیریت وقت خود ، انضباط بیشتری داشته باشند.

کارفرمایان به دنبال نامزدی هستند که قادر به:

major موضوعات اصلی را مشخص کنید.

team تیم صحیحی را انتخاب کنید تا در حل مسئله کار کنید.

tasks وظایف و افراد را برای کارآمد کردن تیم هماهنگ کنید.

plans برنامه ها را اجرا کنید و پروژه را مدیریت کنید.

performance ارزیابی عملکرد شامل ارزیابی از کار خودشان است.

برای آمادگی برای نیروی کار مدرن ، دانش آموزان باید هنگام یادگیری خودمحور ، ذهنیتی مشابه را اتخاذ کنند.

چگونه یادگیری خودمحور را بهبود ببخشیم

مؤسسات آموزش عالی به طور حتم مهمترین نقطه ارتباطی برای بزرگسالان در سفر به سمت ایجاد حرفه ای موفق هستند.

تقویت نگرش سرسختانه به یادگیری خودمحور باید یکی از اولویت های اصلی آموزگاران امروز باشد. برای تحقق این امر ، ۴ فرآیند لازم است:

۱ ٫ آمادگی را ارزیابی کنید

قبل از اینکه هر دانش آموز بتواند به اهداف یادگیری خود برسد ، دانستن وضعیت فعلی آنها مهم است. مربیان می توانند با در نظر گرفتن شرایط خاص فرد ، ممیزی را انجام دهند تا بتوانند روند خود جهت گیری را متناسب سازند.

مطالعات در مورد این عامل آمادگی یادگیری خود کارگردانی را “درجه ای که فرد دارای نگرش ها ، توانایی ها و ویژگی های شخصیتی لازم برای SDL است” تعریف می کنند.

در آموزش خردسالان ، شیوه های طولانی برنامه های زنگ زده ، گذرگاه های سالن و مجازات ها فرهنگ سازگاری را ایجاد کرده است. جوانان با این امر به عنوان زندگی عادی خود رشد می کنند که منجر به رفتارهای مرتب می شود ، غالباً آنتی بادی جهت گیری و یادگیری واقعی و خلاقانه است.

ارائه دهندگان آموزش عالی یا خود دانشجویان می توانند ارزیابی آمادگی را برای تعیین وضعیت فعلی توانایی های خود انجام دهند. با انجام یک ارزیابی صادقانه ، آنها در موقعیت بهتری خواهند توانست تنظیمات لازم را انجام دهند.

دانشجو

۲ ٫ اهداف را تعیین کنید

بدون هدف ، موفقیت بسیار دشوار است. تحقیقات نشان می دهد که سه دلیل اصلی عدم موفقیت دانش آموزان در اهداف یادگیری خود وجود دارد.

اهداف دقیق نیستند – تعداد بسیار زیادی وجود دارد ، وگرنه معیارها ، اهداف یا مهلتها خیلی مبهم است.

عدم تعهد – اگر هیچ ارتباطی بین اهداف و آینده مثبت وجود ندارد ، پذیرفتن کار مورد نیاز برای دستیابی به اهداف و جوایز بلند مدت که در پی خواهد داشت ، دشوار است.

مردم اهداف را به عنوان یک فرآیند نمی بینند – به جای لذت بردن از سفر ، بسیاری از افراد اهداف را نتیجه ثابت می دانند. اهداف مدت زمان زیادی طول می کشد ، غالباً تکامل می یابد و به نسخه های بزرگتر خود تبدیل می شود. سفر به انتها جایی است که تحول اتفاق می افتد ، نه فقط در خط پایان.

داشتن نقشه راه که فعالیت ها و اقداماتی را که دانش آموز باید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهد ، تعیین می کند ، یک انگیزه خارق العاده است. یک جنبه اساسی در تعیین اهداف یادگیری ارتباط است. مربیان و دانش آموزان باید اهداف کاملی تهیه کنند و تصویری کامل و متمرکز از آنچه باید انجام شود بدست آورند.

این زمانی موثر است که به شکل یک قرارداد یادگیری ، که به طور معمول شامل موارد زیر است:

em اهداف خاص برای واحد مطالعه

structure ساختار فعالیت و دنباله

eline جدول زمانی فعالیت شامل مهلت تکمیل نهایی

⦁ اطلاعات مربوط به منابع منابع برای اهداف

⦁ درجه بندی اطلاعات رویه

back بازخورد و ارزیابی بعد از تکمیل هر هدف

plan برنامه جلسه با مربی

agreement توافق نامه خط مشی ، جزئیات آنچه در بعضی از مواقع اتفاق می افتد ، مانند ارسال های واگذاری انتصاب.

توافق

این قراردادهای یادگیری نیاز به ارزیابی دقیق دارند ، در صورت پاسخ به هرگونه سؤال و مشکلات احتمالی که پیش از موعد قرار گرفته است.

۳ ٫ درگیر یادگیری شوید

موثرترین روش یادگیری بین افراد مختلف متفاوت است. برخی صدا را به تصویری ترجیح می دهند ، برخی دیگر کتاب های درسی را از طریق آنلاین انتخاب می کنند.

برای درک واقعی نیازهای شخصی در یادگیری خودمحور ، دانش آموزان باید در درک خودشان به آنها کمک کنند. در نظر بگیرید که نیازهای آنها از نظر آموزش آموزشی چیست و چه نوع رویکرد تدریس به شما کمک می کند. هنگامی که نوبت به موفقیت یک روش موفقیت آمیز برای تحصیل می رسد ، دانشجویان باید ۳ رویکرد را در نظر بگیرند:

⦁ رویکرد سطح مبتنی بر تولید مثل است. دانش آموزان فقط آنچه را که برای تکمیل واحدها لازم است ، می آموزند ، که اغلب برای دستیابی به آن به حافظه و مجدداً تکیه می کنند.

⦁ رویکرد استراتژیک در سازمان متمرکز است. دانش آموزان آنچه را برای گذراندن امتحانات لازم دارند یاد می گیرند ، اما وقت کافی را در به خاطر سپردن مطالب و یادگیری از اشتباهات سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند به بالاترین نمره ممکن برسند.

⦁ یک رویکرد عمیق با هدف درک ایده ها است. به معنای فراتر رفتن از حداقل شرایط لازم برای گذر از واحد ، به جای استفاده از دانش در سناریوهای جدید و توضیح مفاهیم با مثالهای جدید است که این روش را برای یادگیری خودمحور کاملاً مناسب می کند.

دکتر الن گالینسکی در کتاب خود با عنوان Mind in Making در مورد این موضوع بحث می کند و اظهار می دارد: “از طریق یادگیری است که ما به پتانسیل های خود پی می بریم.”

از میان سه رویکرد فوق ، فقط یک در واقع درها را برای پتانسیل کامل دانش آموز باز می کند. شاید دیگران روشهای سالهای گذشته باشند ، اما دیگر در دنیای مدرن کافی نیستند.